Wizerunek firmy oczami pracowników
Poprawa jakości obsługi klienta związana jest z przyjętymi oraz realizowanymi standardami. W tym procesie również bardzo ważne jest właściwe zrozumienie potrzeb, oczekiwań i perspektywy swoich pracowników. W tym celu przeprowadza się badania opinii pracowników, które pozwalają na wyciągnięcie wiedzy, która posłuży usprawnieniu podejmowanych działań.
Opinie, które przekuwa się w wiedzę
Przeprowadzane badania w kwestii pracowników stanowią instrument wspomagający zarządzania firmą. W ramach takich badań można uzyskać wiedzę na temat zaangażowania w wykonywaną pracę, stosunkach panujących między członkami zespołu, a także:
- oczekiwaniach i potrzebach pracowników;
- silnych i słabych stron przedsiębiorstwa;
- konieczność wprowadzenia zmian.
W badaniach opinii pracowników bardzo ważne jest otwarcie się na subiektywne oceny swoich pracowników oraz wyciągnięcie z nich potrzebnej wiedzy usprawniającej funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Badanie z pożytkiem dla wszystkich
Przeprowadzane badania mają na celu posłużyć pracodawcom jako źródło rzetelnej wiedzy na temat firmy jako pracodawcy, a także:
- wspierają proces tworzenie długoterminowych strategii;
- pozwalają przewidzieć nadchodzące zagrożenia;
- umożliwiają podejmowanie działań w sprawie zatrzymania najcenniejszych pracowników.
Jeśli natomiast na ten rodzaj badania spojrzy się z perspektywy pracowników to dają one wiedzę o tym, że przedsiębiorstwo liczy się z głosem swoich pracowników, a ponadto podtrzymują stały kontakt. Przy czym badanie takie wspiera także:
- motywację pracowników do pozostanie w firmie;
- wewnętrzną komunikację w firmie.
Cel badania zależy od potrzeb
Badanie opinii pracowników może dotyczyć całokształtu funkcjonowania przedsiębiorstwa, ale także może odnosić się do wybranego zagadnienia na przykład:
- poziomu zadowolenia z wykonywanej pracy;
- komunikacji wewnętrznej;
- rozwoju zawodowego;
- poziomu motywacji.
Różnorodność zagadnień, do których mogą odnosić się te badania pozwalają na realizowanie różnorakich projektów, a także na wieloaspektowe ujęcie sytuacji firmy, jak i jej pracowników.
Im więcej wiesz tym lepiej działasz
Przeprowadzanie badań opinii pracowników może być nie tylko świetną okazją do zapoznania się ze zdaniem innych, ale także może posłużyć w przypadku wprowadzania zmian. Ważne jest, aby badanie takie było przeprowadzane z zachowaniem anonimowości oraz komfortu ankietowanego. Pozyskane wyniki dają rzeczywisty obraz firmy, a przy tym mogą wpływać na trafność podejmowanych decyzji.
‹ Tajemniczy klient jako metoda wiarygodnego sprawdzania Postawy i opinie konsumentów ›
Comments are currently closed.