Polski Biznes

Serwis poświęcony zagadnieniom biznesowym

W jakich celach przeprowadza się badania marki w mediach społecznościowych?

Większość przedsiębiorstw nie może sobie pozwolić na nieobecność w mediach społecznościowych, które obecnie stanowią ważny element kreowania wizerunku. Czy działania te przynoszą jednak pozytywny skutek? W tym celu przeprowadza się badania marki w mediach społecznościowych, dzięki którym uzyskuje się wiele bardzo użytecznych informacji. Jakich dokładnie?

Rola mediów społecznościowych w marketingu

Media społecznościowe służą przedsiębiorstwom przede wszystkim do tego, by mogły one nawiązywać relacje z potencjalnymi klientami. Umożliwiają także poznanie klientów, zebranie o nich szeregu przydatnych informacji, a także dowiedzenie się, jakie opinie o marce mają konsumenci.

Można to sprawdzić również dzięki badaniom marki w mediach społecznościowych, których przeprowadzaniem zajmuje się m.in. Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Istnieje ono od 16 lat i chętnie doradzi w dobraniu odpowiednich metod do badania świadomości marki oraz jej działań.

Poznać źródła wiedzy o marce

Choć obecnie wiele firm jest już obecnych w mediach społecznościowych, to warto także zbadać, czy prowadzone działania są opłacalne i wpływają na to, że klienci właśnie za pomocą takich kanałów pozyskują o nich wiedzę.

Także można dowiedzieć się tego badając markę w mediach społecznościowych, przy okazji dowiadując się, z jakich kanałów jeszcze informacje czerpią klienci. To ważne dane, bowiem dzięki nim firma może wzmocnić swoją obecność na tych platformach, które cieszą się mniejszą popularnością, a ich potencjał oddziaływania jest duży lub wzrasta.

Sprawdzić, czy wizerunek jest zgodny z oczekiwaniami

Badania marki w mediach społecznościowych pozwalają też kontrolować, czy wizerunek przedsiębiorstwa jest zgodny z tym, jakie są zamierzenia przedsiębiorstwa w tym zakresie. Jest to ważne m.in. w przypadku marek aspirujących do miana eksperckich, które muszą szczególnie umiejętnie prowadzić swoją obecność w mediach społecznościowych.

Wyniki odbiegające od pożądanych w tym aspekcie mogą stanowić podstawę do wdrożenia strategii naprawczej, która pomoże zmienić ten odbiór. Po wprowadzeniu takich działań, po upływie pewnego czasu również warto sprawdzić, czy działania te przyniosły określony rezultat.

Skontrolować wizerunek na tle konkurentów

Badanie marki w mediach społecznościowych pozwala sprawdzić też, jak marka odbierana jest na tle najbliższych konkurentów. Czy jest ona bardziej rzetelna? Czy prezentuje się bardziej profesjonalnie? Czy budzi większe zaufanie?

Takie informacje będą dla przedsiębiorstwa istotne i jeśli okaże się, że wizerunek ten jest niepochlebny, może stanowić to podstawę do wdrożenia strategii rebrandingowej. Oczywiście w przypadku decyzji o rebrandingu powinna być ona zastosowana tylko po bardziej dogłębnych badaniach marketingowych, których przeprowadzaniem również zajmuje się Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®.

Jeśli są Państwo zainteresowani przeprowadzeniem badań marki w mediach społecznościowych, serdecznie zachęcamy do skorzystania z doświadczenia ekspertów Biostat®.

Comments are currently closed.