Polski Biznes

Serwis poświęcony zagadnieniom biznesowym

Roznoszenie ulotek i pozostałe formy promocji produktów

Tak jak zapowiadaliśmy w poprzednim tekście, zajmiemy się tym razem bezadresowym roznoszeniem ulotek i pozostałymi formami promocji produktów, usług i samych firm, czyli na przykład kampaniami reklamowymi prowadzonymi przez hostessy, na terenie hipermarketów, centrów handlowych, czy też nawet na rynkach miast. Jednym słowem dzisiejszy artykuł będzie przede wszystkim o skutecznych formach promowania marki, produktu i usługi, oraz kreowaniu świadomości istnienia marki wśród klientów.

Roznoszenie ulotek

Przede wszystkim, na pierwszy ogień, zgodnie z zapowiedziami pójdzie tutaj bezadresowe roznoszenie ulotek czyli po prostu będzie to kolejna forma kolportażu materiałów reklamowych, bez rozróżnienia grup odbiorców, i bez dostosowywania do każdej z nich odpowiedniej formy treści przekazu reklamowego. Jest to promocja dość skuteczna, aczkolwiek nie w każdym przypadku, tylko raczej w przypadku kreowania świadomości istnienia marki, oraz w przypadku promowania produktów oraz usług tak powszechnych, iż nie trzeba tutaj precyzować grupy odbiorców, bowiem do takowej można zaliczyć prawie każdego człowieka ze zdolnościami nabywczymi.

Hostessy i modelki

Podobnie ma się rzecz z kampaniami promocyjnymi gdzie hostessy i modelki proponują przechodzącym ludziom próbki na przykład produktów spożywczych, lub też artykułów gospodarstwa domowego. Jest to jedno z lepszych rozwiązań w przypadku właśnie takich produktów co do których nie ma jasno określonej grupy odbiorców, zaś potencjalnym klientem może być każdy człowiek.

Są to dwie pozostałe formy promocji produktów, charakteryzujące się stosunkowo sporą popularnością i efektywnością przez co też powinniśmy zwrócić na nie dość baczną uwagę, szczególnie jeśli chcemy osiągnąć odpowiednio wysoki poziom efektywności sprzedaży naszych produktów.

Badania typu tajemniczy klient

Trzeba też wspomnieć o badaniach typu tajemniczy klient. Na etapie wyboru firmy badawczej warto upewnić się, czy zapewnia ona dokładny podgląd harmonogramu badania, a także stopnia jego realizacji. W tym celu wykorzystywane jest zaawansowane oprogramowanie, pozwalające na tworzenie kont z różnymi poziomami uprawnień. Menedżerowie placówek powinni mieć także dostęp do bieżących wyników badań, a także możliwość zgłaszania ich ewentualnej reklamacji.

, ,

Comments are currently closed.

2 thoughts on “Roznoszenie ulotek i pozostałe formy promocji produktów