Badanie rynku
Koncentracja na rynek klientów hurtowych i detalicznych
O badaniach rynku w formie market research już było, ale tym razem zajmiemy się badaniami prowadzonymi w konkretnym, ściśle określonym celu, a mianowicie będzie to badanie mające na celu skuteczne prognozowanie sprzedaży. W tym szczególnym przypadku koniecznością będzie przeprowadzanie badań rynku w określony sposób, bowiem tutaj należy skoncentrować swoje wysiłki na zbadania rynku klientów, zarówno tych hurtowych jak i detalicznych, aby sprawdzić jakie panują na nim tendencje w określonych warunkach, co pozwoli nam przeprowadzić prognozowanie przyszłej sprzedaży.
Wpływ na procesy decyzyjne
Jest to więc jedno z tych działań, które zapewnia nam informacje niezbędne do wielu procesów decyzyjnych, bowiem prognozowanie sprzedaży, będzie tutaj dostarczać wiedzy na temat przyszłych wpływów do budżetu przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, będzie można określić ilość środków do rozdysponowania na inwestycje. Dlatego też, badania rynku w tym wymiarze będą dość specyficznym zajęciem. Dodatkowo wykorzystywać tutaj będziemy także analizy i obliczenia statystyczne, bowiem w przypadku rozległych, stosunkowo obszernych rynków, koniecznością będzie poprawne i w dużej mierze efektywne pozyskanie wiedzy na temat rynku, zaś statystyka będzie tutaj jak najbardziej poprawnie dobranym narzędziem badawczym.
Generalnie rzecz więc ujmując możemy powiedzieć, iż statystyka, będzie w tym przypadku badań rynku elementem wywierającym dość silny wpływ na efektywność prowadzonych badań i jakość osiąganych wyników, co jest w tej kwestii zdecydowanie przecież najważniejsze.
Comments are currently closed.